Deo fles openen, metaal verwijderen

Ik wil een deo fles slopen, maar de bovenkant zit dicht met een deksel, en wel omgevouwen metaal.

Kan ik dit veilig verwijderen met een schaar/tang ofzo, zonder dat ik een explosie kan verwachten of iets dergelijks? De druk in een deodorant flesje, in dit geval axe Twist is veel hoger dan in de buitenlucht. Als ik die druk aan een drukverschil blootstel, en wel op die manier, kan ik dan een explosie verwachten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
6K
Kimath
13 jaar geleden
Ze zetten die waarschuwing, niet doorboren, niet voor niets op een fles deodorant. Doe wel voorzichtig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind t ook maar gevaarlijk.. Kijk aub uit,,!

Het beste antwoord

Ik houd ook nogal van slopen.

Als zo'n fles helemaal leeg is gespoten, dan kan het geen kwaad.
Wat denk je dat er gebeurt met al die flessen sprays die in het huisvuil terecht komen? Als die kapot gaan en men zou explosies verwachten, dan zouden die echt niet zomaar bij het huisvuil mogen.

Begin met een gaatje te maken, ter hoogte van die deksel. Dan is de druk in zo'n deodorant flesje niet meer hoger dan de buitenlucht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

gebruik een legen fles, haal het plastic dopje eraf en sla deze tegen de grond. hierdoor zal het ventiel afbreeken.
de fles is hierna druk vrij. en open. vul deze een keer voledig met water om de laatste gas resten er uit te halen en doe ermee wat je wild:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou je in ieder geval willen aan raden om de bus helemaal leeg te laten lopen. Dus ook wanneer er geen deo mee uitspuit, door blijven "spuiten" tot alle drijfgas (je kunt het er nog wel een soort van uit horen spuiten) er uit is. Als het goed is is als alle drijfgas er uit is de druk binnen in de bus bijna gelijk aan die buiten de bus.